donderdag 17 juli 2008

Vakantie : week-2/3

Een echt Belgische vakantie, regelmatig regenen, soms eens een mooie dag waarvan je dan moet genieten.
Dat hebben we dan ook gedaan de voorbije weken.
Met de fiets naar ons bomma in't rusthuis gereden. Natuurlijk niet gewoon via de korste weg maar een flinke toer gemaakt van 50 Km. Idillische plaatsjes tegengekomen om nog eens over vroegere tijden terug te denken.
Ook thuis rare ontdekkingen gedaan. De "Helophilus Pendulus" of gewoon zweefvlieg. Eerst dacht ik dat er een wespennest ergens in de tuin was maar het waren gelukkig maar vliegen. Maar je moet toch toegeven dat de beestjes erg op wespen lijken.
Hoe goed ik ook oefen met mijn foto apperatuur, toch moet ik toegeven dat onderstaande foto , kopie uit "Wikepedia" echt mooi is.

In't weekend nog lekker ge-BBQ met familie. Fijn om nog eens gezellig samen te zijn.
Omdat we deze week toch in Leuven moesten zijn, hebben we het nuttige aan het aangename gekoppeld. Een stadswandeling. Toch wel verrassend hoeveel mooie dingen je er tegenkomt waar je anders helemaal niet bij stilstaat of er gewoon aan voorbij loopt. vb Paep Thoon

en natuurlijk mocht "Fonske" niet op de afspraak ontbreken.

Ze allemaal opnoemen of er foto's van laten zien zou teveel van het goede zijn. Toch wil ik de "kruidtuin" aan iedereen aanbevelen.
Hopelijk wordt het weer beter de volgende week. Met het nakende huwelijk van onze zoon Wim mag dat wel. Meer hierover in een volgende blog .

Geen opmerkingen: