zaterdag 17 mei 2008

” wachten wordt beloond !!!!!!!!”

10 jaar heb ik er op moeten wachten, en plots zijn ze er. Waarom weet ik ook niet, maar ik zal het maar toeschrijven aan de soort boom.Soms heeft de natuur rare wetten. Bij de aanleg van onze tuin 12 jaar geleden werden er een aantal "Wilde" Kastanjebomen geplant. Dezelfde grootte en stamomvang. Reeds na een paar jaar kwamen aan de ene mooie roos-paarse kaarsen. De andere bleef volharden in het niet tooien van zijn kruin met enige bloesem. Tot dit jaar, en plots daar zijn ze. Prachtig niet ?
Ook van de pioenrozen zijn er al een paar in volle glorie te bewonderen. Gelukkig staat het merendeel nog in de knop zodat de overvloedige regen van de voorbije dagen niet al te veel schade aangericht heeft.

Natuurlijk werd er de voorbije dagen ook weer flink wat gefietst en geBBQ'ed. Uiteraard werden onze moeders niet vergeten. Bij ons vieren ze de 2de zondag van mei moederkensdag. Samen zijn ze bijna 166 jaar jong. We zullen er maar voor zorgen zolang het nog kan.
Om niet altijd ver weg te moeten fietsen hebben we een tochtje gemaakt naar Zichem en Averbode via het "Webbekoms broek". Dit is ook een natuur-overstromingsgebied tussen Halen en Diest. Vandaar dat je er nogal een groot aantal afgestorven bomen aantreft. Deels door te veel water maar zeker ook door de slechte kwaliteit ervan en ook een beetje door de "zure regen". Maar als je goed kijkt dragen deze dorre stammen toch ook wel een deel schoonheid met zich mee. Ze hebben zich getooid met "elfenbankjes" en lijken nu net op natuurlijke lantaaarnpalen.

Natuurlijk werd in aan de abdij van Averbode een lekker ijsje gegeten. De grote markt van Diest , met zijn mooi stadshuiskonden we ook niet voorbij fietsen zonder een terrasje te doen.
Voor de bezorgden onder u , gisteren , vrijdag 16 mei een kijkoperatie aan mijn linker knie ondergaan. Meniscusletsel opgelopen in de tuin door tegen een molshoop te trappen. Gelukkig is alles nu achter de rug. Ik pikkel al terug rond (wel op krukken) maar volgens de dokters komt het vlug in orde en zal ik terug rap op mijn fiets zitten.
Hou je haaks, vooral aan Marco Polo, en tot ziens.

1 opmerking:

Marrek O'Polo zei

Prachtig André, blijven gaan met die blog en de sjieke foto's! Bedankt trouwens voor je telefoontje: heeft mij echt deugd gedaan. Als we nu het mooie weer nog vasthouden, dan kan het niet meer stuk!
En vanaf nu: Lummen ruulzzz again!!

MP